تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۲۱ مهر ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

نقد و بررسی سریال اریک| یک تریلر روانشناختی جذاب و درگیرکننده

پخش مینی سریال اربک از ۳۰ می ۲۰۲۴ آغاز شده است و توانسته نظر مخاطبان را جلب کند. در این مطلب به معرفی و بررسی این مینی سریال روانشناختی می‌پردازیم.

نقد و بررسی سریال اریک| یک تریلر روانشناختی جذاب و درگیرکننده

رویداد۲۴| مازیار وکیلی: اریک یک مینی‌سریال در ژانر تریلر روانشناختی انگلیسی محصول سال ۲۰۲۴ است که برای پخش در نتفلیکس ساخته شده است. بندیکت کامبربچ در این مینی سریال نقش عروسک گردانی پریشان حال را بازی می‌کند که پسرش در نیویورک دهه هشتاد ناپدید می‌شود. فیلمنامه این فیلم توسط اَبی مورگان نوشته شده و لوسی فوربس کارگردانی و هال پولینگر هم تهیه کنندگی سریال را برعهده داشتند. پخش این سریال از ۳۰ می ۲۰۲۴ آغاز شده است.

داستان مینی سریال اریک

در دهه هشتاد نیویورک ناگهان پسر نه ساله وینسنت که درگیر یک ازدواج ناخوشایند است ناپدید می‌شود. رفتار ناپایدار وینسنت او را از دوستان، همکاران و خانواده‌اش دور کرده است. اریک که به شدت درگیر مواد مخدر است تصمیم می‌گیرد با کمک یک عروسک ۷ فوتی بنام اریک به زندگی خود سر و سامان بدهد و پسرش ادگار را پیدا کند.

نقد و بررسی سریال اریک| یک تریلر روانشناختی جذاب و درگیرکننده

خالق سریال اریک 

اَبیگیل مورگان نمایشنامه نویس و فیلمنامه نویس خالق سریال اریک متولد سال ۱۹۶۸ در ولز است. تماشاگران او را به واسطه نگارش فیلمنامه‌های سریال‌های ترافیک جنسی و ساعت و فیلمنامه‌های فیلم‌های سینمایی شرم، بانوی آهنین و Brick Lane می‌شناسند. اَبیگیل مورگان در کاردیف ولز به دنیا آمد. او دختر بازیگر انگلیسی پت انگلند و گرت مورگان کارگردان تئاتر است. پدر و مادر مورگان زمانی که او نوجوان بود از یکدیگر جدا شدند و همین موضوع باعث شد که او در هفت مدرسه مختلف تحصیل کند. مورگان قصد داشت در ابتدا بازیگر شود. اما زمانی که متوجه شد استعداد چندانی در بازیگر ندارد به دانشگاه اکستر رفت تا با خواندن درام و ادبیات نویسنده شود. مورگان هم چنین یک دوره تحصیلات تکمیلی را در مرکز گفتار و نمایش گذراند. مورگان کارش را از سال ۱۹۹۸ و با نوشتن نمایشنامه‌هایی برای تئاتر نوفیلد ساتهمپتون، رویال اکسنچ استودیو تئاتر منچستر، تئاتر سلطنتی لیسبوم، تئاتر تراورس و تئاتر سلطنتی اسکاتلند آغاز کرد. مورگان اولین فیلمنامه خود را برای تلویزیون در سال ۱۹۹۸ به نگارش درآورد. در سال ۲۰۰۴ سریال ترافیک جنمسی را نوشت که توانست جایزه بفتای بهترین سریال درام را کسب کند. مورگان سپس در نوشتن فیلمنامه سریال‌های سونامی: پس از آن، دختر سفید و عروسی سلطنتی همکاری کرد. مورگان در نوشتن فیلمنامه برای فیلم‌های سینمایی هم فعال است. مشهورترین فیلمنامه‌های او تا به امروز بانوی آهنی با بازی مریل استریپ در نقش مارگارت تاچر و شرم به کارگردانی استیو مک کوئین است.

نقد و بررسی سریال اریک| یک تریلر روانشناختی جذاب و درگیرکننده

ستاره اصلی سریال اریک

ستاره اصلی سریال اریک بندیکت کامبربچ بازیگر مشهور انگلیسی است. بندیکت کامبربچ در سال ۱۹۷۶ در لندن به دنیا آمد. کامبربچ بازیگری را در دانشگاه منچستر و آکادمی موسیقی و هنر‌های نمایشی لندن فرا گرفت. او فعالیت در تئاتر را با بازی در نمایشنامه‌های شکسپیر آغاز کرد. کامبربچ با بازی در نمایش هدا گابلر در سال ۲۰۰۵ به شهرت رسید. کامبربچ به واسطه بازی در نمایش فرانکشتاین در سال ۲۰۱۲ جایزه لارنس اولیویه را کسب کرد. کامبربچ بازی در تلویزیون را از سال ۲۰۰۲ و با بازی در سریال اوج مخملی آغاز کرد. اما بازی در نقش شرلوک هلمز که اقتباس مدرن و به روزی از رمان‌های سر آرتور کنن دویل به حساب می‌آمد دلیل اصلی شهرت کامبربچ بود. کامبربچ به واسطه بازی در این سریال توانست جایزه گلدن گلاب بهترین بازیگر مرد و جایزه معتبر امی را کسب کند. کامبربچ در سال ۲۰۱۸ و با بازی در مینی سریال پاتریک ملروز توانست جایزه بفتا را کسب کند. کامبربچ هنرپیشه بسیار فعالی در سینما به حساب می‌آید و تا کنون در فیلم‌های مهمی مانند تاوان، بندزن، خیاط، سرباز، جاسوس، پیشتازان فضا به سوی تاریکی، ۱۲ سال بردگی، دسته پنجم و بازی تقلید بازی کرده است. کامبربچ از طریق ضبط صدا و حرکت در نقش‌های سائورون و اسماگ در دوازده سال بردگی بازی کرده است. کامبربچ تا به امروز توانسته جوایزه بفتا و گلدن گلاب و دو نامزدی جایزه اُسکار را کسب کند. نام کامبربچ در سال ۲۰۱۴ در میان ۱۰۰ چهره تاثیرگذار مجله تایمز قرار گرفت. او همچنین در سال ۲۰۱۵ به مقام فرمانده والامقام بریتانیا دست پیدا کرد. ید و تاکن‌آ مد دلی‌آپپ

نگاه منتقدان به سریال اریک

در وبسایت راتن تومیتوز مینی سریال اریک امتیاز ۶.۳ از ۱۰ را کسب کرده است. در این سایت درباره این مینی سریال نوشته‌اند: «اریک به رغم برخی ابهام‌ها سریالی به شدت دلهره آور است. این سریال شاید تمام ایده‌هایش را به درستی بیان نکند، اما به شدت تماشایی و درگیرکننده است.» در وبسایت متاکریک هم مینی سریال اریک امتیاز ۶۱ از ۱۰۰ را به دست آورد که بیانگر نقد‌های عموماً مثبت است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما